ההתנהלות בארגונים המשתנים בקצב מהיר ובמציאות מורכבת, הצורך לנהל את הממשקים כשותפויות מצריכה אינטליגנציה רגשית גבוהה יותר.
היכולת להיכנס לנעליים של האחר ולהבין את הצרכים שלו והמוטיבציות שלו, דורשת כתנאי מקדים את היכולת להבין קודם כל את עצמי – מה אני צריך ומה אני רוצה, את החזקות והחולשות של עצמי, להכיר את עצמי לעומק יותר ולהיות מודע לצורה שאני מתנהל בעולם.
זה לא טריוויאלי ולא מובן מאליו, זה שריר שצריך לאמן, יש כאלו שזה בא להם בקלות וכאלו שזה זר להם לחלוטין.